Na de taalactiviteit mogen ze een keuze maken en dan zelfstandig hun gekozen opdracht proberen te vervullen.
Ze kregen dus in de kring heel wat uitleg.
Alles ligt klaar om wat tijd te sparen.
Hier kunnen ze dus straks aan de slag om met de basis een mooie feesthoed te maken.
Kleur eerst de kroon en taart fijn in en probeer dan de uitgeknipte letters op de juiste plaats te kleven.
De kleuters kunnen ook kiezen of ze willen werken met een groot of een klein blad.
Teken de versiering met stift en kleur met wasco.
Ook hier hebben de kleuters weer de keuze.
Indien de kleuters klaar zijn met hun opdracht start het hoekenwerk.
Zo zie je dat de pc klaar staat om straks te tekenen met de muis.
Dat ze de opdracht begrepen en kunnen uitvoeren.
Alle kleuters zijn rustig aan het werk op hun eigen tempo. Ze hebben de opdracht zelf gekozen uit mijn aanbieding en we wisselen gedurende de week wel eens om.
De opdrachten zijn aangepast aan hun mogelijkheden en kunnen dus verschillen van kleuter tot kleuter.
Op het einde van de week hebben ze alle opdrachten doorlopen.
Nadien is er zeker nog tijd om in de hoekjes bezig te zijn.
Zoals hier samen spelen in de bouwhoek.
Sumayya en Rolyn speelden samen een spel.
louisa zocht dan weer de juiste letters.
Samen spelen vinden de kleuters heel fijn.
De kleuters moeten ook na het speelmoment alles weer netjes opruimen.
Het letterhoekje is steeds aangepast aan hun mogelijkheden vandaar dat er nog niet zo veel in staat. De letterhoek en ook de cijferhoek worden aangevuld gedurende het jaar.
En steeds sluiten we de voormiddag en de namiddag af met een gezellig kringmoment.